بانک سینا

جمعه،14 اردیبهشت 1403
بانک سینا
   
 
    •  
      بانک سینا کتاب "اصلاح نظام بانکی اتحادیه اروپا" را منتشر کرد

      کد: 1651
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      منبع خبر:
      تعداد بازدید: 3474
      کتاب "اصلاح نظام بانکی اتحادیه اروپا" ترجمه گزارشی است که در اکتبر 2012 توسط یک گروه بلندپایه بانکی مبنی بر انجام اصلاحات ساختاری در نظام بانکی اتحادیه اروپا تدوین شده است.
      بانک سینا کتاب "اصلاح نظام بانکی اتحادیه اروپا" را منتشر کرد

      بانک سینا کتاب "اصلاح نظام بانکی اتحادیه اروپا" را منتشر کرد.
      این کتاب ترجمه گزارشی است که در اکتبر 2012 توسط یک گروه بلندپایه بانکی مبنی بر انجام اصلاحات ساختاری در نظام بانکی اتحادیه اروپا تدوین که با مقدمه ای از دکتر عبدالناصر همتی منتشر شده است.
      از آنجا که بحران مالی، خسارت های جبران ناپذیری به نظام بانکی اتحادیه اروپا وارد نمود و سبب بروز تنش های اقتصادی و سیاسی گسترده ای در اروپا شد، این گروه مأمور بررسی و شناسایی عوامل مؤثر و نقش نظام بانکی در ایجاد بحران و پیشنهاد اقدامات و اصلاحاتی شد.
      این مأموریت جهت دستیابی به اهداف زیر به انجام رسید:
      - مقاوم کردن بانک ها و افزایش توانایی آنها در جذب تکانه های ویژه بانکی و مالی.
      - کاهش احتمال شکل گیری حباب قیمت دارایی ها با توسل به محدود کردن بدهی ها.
      - بهبود نظام مدیریت درونی مخاطرات در بانک ها و ایجاد انگیزه در کارکنان آن ها در این زمینه.
      - پیشگیری از هجوم به بانک ها با حمایت مؤثرتر از سپرده گذاران در موارد ناکامی بانک ها.
      - حصول اطمینان از امکان برچیده شدن کسب و کار یک بانک به نحوی که آثار آن بر ثبات مالی، سرمایه سپرده گذاران و پول مالیات دهندگان محدود باشد.
      با توجه به شرایط حاکم بر نظام پولی کشور و رشد سریع آن در سال های اخیر این کتاب می تواند درس های ارزنده ای برای سیاست گذاران، مدیران و کارشناسان اقتصادی و بانکی کشور داشته باشد.
      گفتنی است این کتاب به همت مدیریت پژوهش و ریسک منتشر شده است. پیش از این نیز بانک سینا کتاب "مدیریت اقتصادی پول" نوشته "کین بابیج" را با ترجمه دکتر جعفر خیرخواهان و با مقدمه و ویرایش علمی دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک سینا روانه بازار کتاب کرده بود. این کتاب با موضوع آموزش درباره پول به نوجوانان و جوانان است که وجود داستان های کوتاه و جذاب در مورد رفتارهای اقتصادی افراد، توصیه های مختلف به والدین و آموزگاران، جذابیت خاصی به آن بخشیده است.