بانک سینا

جمعه،07 اردیبهشت 1403
بانک سینا
   
 
    •  
      موسسه مالی و اعتباری سینا راه تبدیل شدن به بانک را می پیماید
      موسسه مالی و اعتباری سینا راه تبدیل شدن به بانک را می پیماید
      کد: 1459
      تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۶/۲۱
      منبع خبر:
      تعداد بازدید: 1413
      موسسه مالی و اعتباری سینا راه تبدیل شدن به بانک را می پیماید
      خبرگزاری فارس: مدیرعامل مالی و اعتباری سینا از اتمام مراحل مربوط به سپرده قانونی نزد بانک مرکزی در مهرماه، درخواست افزایش سرمایه تا سقف 350 میلیارد تومان و عملیاتی شدن طرح شتاب این موسسه خبرداد.
      دکترعبدالناصر همتی در خصوص اخذ مجوز فعالیت موسسه مالی و اعتباری سینا از بانک مرکزی که در 16 مرداد ماه صادر شده اظهار داشت: این اقدام در راستای تبدیل شدن موسسه به بانک صورت گرفته و به تدریج مراحل مربوط به بانک شدن مالی و اعتباری سینا طی خواهد شد.
      وی در پاسخ به این سئوال که آیا با این رویداد نماد معاملاتی سینا در بورس متوقف خواهد شد یا خیر گفت: این موضوع بستگی به تصمیم ناظر بورس دارد اما خودمان تصمیمی به توقف نماد در بورس نداریم.
      دکترهمتی با بیان این که دیگر تعهدات سینا در حال انجام است گفت: سپرده قانونی نزد بانک مرکزی به مانند دیگر بانک‌ها به طور ماهانه در حال انجام است که این فرایند تا مهرماه به اتمام می‌رسد.
      مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری سینا ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به مصوبه سرمایه 350 میلیارد تومانی بانک‌ها، مذاکراتی با بانک مرکزی به عمل آمده که درخواست افزایش سرمایه 250 میلیارد تومانی موسسه مالی و اعتباری سینا در چند مرحله به 350 میلیارد تومان بالغ شود.
      دکتر همتی ادامه داد: اگر این توافق به دست آید زمینه تبدیل شدن سینا به بانک زودتر فراهم خواهد شد.
      وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پائیز سال جاری این امکان وجود خواهد داشت خاطرنشان کرد: موضوع تبدیل شدن موسسه مالی و اعتباری سینا به بانک به طور کامل به تصمیم بانک مرکزی بستگی دارد و براین اساس نمی‌توان زمانی را اعلام کرد.
      به گفته همتی کلیه اقدامات مربوط به بانک شدن موسسه مالی و اعتباری سینا انجام شده و یا در حال انجام و پیگری است.
      وی در خاتمه اظهارات از عملیاتی شدن طرح شتاب سینا کارت خبرداد و گفت: مرحله آزمایشی طرح شتاب سینا به اتمام رسیده و به تدریج امکان استفاده سینا کارت از دیگر بانک‌ها و هم چنین دیگر بانک‌ها از دستگاه خودپرداز سینا فراهم خواهد شد.