بانک سینا

دوشنبه،31 اردیبهشت 1403
بانک سینا
   
 
    •  
      دکتر همتی: با وجود انجام اقدامات در جریان اصلاحی در موسسه سود آوری مناسب بوده است
      دکتر همتی: با وجود انجام اقدامات در جریان اصلاحی در موسسه سود آوری مناسب بوده است
      کد: 1078
      تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
      منبع خبر:
      تعداد بازدید: 1381
      همایش دو روزه معاونین''/ مدیران و سرپرستان مناطق موسسه مالی و اعتباری سینا با شعار حرکت به سوی بانک سینا طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 آبان در مشهد برگزار شد. مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا در این نشست تصریح کرد: با وجود اقدامات اصلاحی بزرگی که طی دو سال گذشته در موسسه انجام و تمام وقت و انرژی موسسه صرف آن شده است از جمله انجام بهینه سازی کلیه شعب موسسه، اجرای سیستم یکپارچه بانکداری الکترونیک و تودیع کامل سپرده قانونی نزد بانک مرکزی...
      دکتر همتی: با وجود انجام اقدامات در جریان اصلاحی در موسسه سود آوری مناسب بوده است

      همایش دو روزه معاونین، مدیران و سرپرستان مناطق موسسه مالی و اعتباری سینا با شعار حرکت به سوی بانک سینا طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 آبان در مشهد برگزار شد.
      مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا در این نشست تصریح کرد: با وجود اقدامات اصلاحی بزرگی که طی دو سال گذشته در موسسه انجام و تمام وقت و انرژی موسسه صرف آن شده است از جمله انجام بهینه سازی کلیه شعب موسسه، اجرای سیستم یکپارچه بانکداری الکترونیک و تودیع کامل سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، سودآوری موسسه نیز از رشد بسیار مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفت ماهه اول امسال 80 درصد از سود پیش بینی شده برای سال 87 تامین شده است.
      دکتر عبدالناصر همتی با اشاره به پیاده سازی سیستم بانکداری متمرکز در 152 شعبه موسسه از آن به عنوان یکی از اقدامات اساسی و زمان بر موسسه یاد و خاطرنشان کرد: 70 درصد شعب موسسه نیز بهینه سازی شده اند و ما شاهد چهره ای جدید و مطلوب از موسسه مالی و اعتباری سینا در نزد افکار عمومی هستیم.
      وی از کسب رتبه نهم موسسه در بین شرکتهای فعالتر بورس خبر داد و تصریح کرد: این رتبه با شرایط فعلی بازار پول و سرمایه کشور و انجام اقدامات اساسی در درون موسسه کسب شده که نوید بخش برداشتن گامهای اساسی تر  در موسسه و قابل تقدیر است.
      دکتر همتی همچنین گفت: تمامی سپرده قانونی موسسه نزد بانک مرکزی تودیع شده و با افزایش سرمایه 500 میلیارد ریالی طی دوماه آینده شرط مهم بانک مرکزی برای اعطای مجوز بانک سینا تامین خواهد شد بنابراین شعب بایستی از هم اکنون آمادگی لازم برای ارائه خدمات سیستم بانکی به هموطنان را پیدا کنند.
      مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا ترکیب نیروی انسانی فعلی متشکل از جوان و با تجربه را یک امتیاز برای موسسه دانست و گفت: باید فرصتها و امکانات آموزشی لازم برای تمامی همکاران بخصوص روسای شعب بیش از پیش فراهم شود.
      وی همچنین مراتب قدردانی مهندس فروزنده رئیس بنیاد انقلاب اسلامی از اقدامات صورت گرفته در موسسه را اعلام کرد و خواستار تلاش بیشتر در راستای ارتقای خدمات موسسه به هموطنان شد.
      در این نشست، عملکرد سرپرستیهای مناطق و شعب طی هفت ماه گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر در خصوص اهداف و سیاستهای آتی موسسه با توجه به تبدیل شدن به بانک پرداختند.

      دیدار با روسای شعب

      مدیرعامل موسسه بعد از ظهر روز چهارشنبه در جمع روسای شعب استان حاضر شد و مسائل شعب مورد بررسی قرار گرفت. این دومین دیدار وی با روسای شعب استان خراسان محسوب می شد.
      دکتر همتی، نشست با روسای شعب را خوب و کاربردی ارزیابی و تصریح کرد: شعب و کارکنان بخصوص روسای شعب محور اصلی فعالیت موسسه هستند و ما باید بر اساس دیدگاهی که روسای شعب دارند و دائم با مردم در ارتباطند نسبت به سیاست گزاری اقدام کنیم.
      وی ضمن تاکید بر تداوم این جلسات خاطر نشان کرد: شعب تکیه گاه موسسه هستند و بنابراین بایستی امکانات رفاهی و آموزشی لازم را در اختیار آنها قرار دهیم و این مستلزم تلاش بیشتر از سوی همکاران شعب است.

      نشست با خبرنگاران

      دکتر همتی در روز دوم همایش در جمع خبرنگاران استان خراسان حضور یافت و ضمن بیان تاریخچه ای مختصر از تاسیس موسسه، اهم اقدامات دو سال اخیر را تشریح کرد و افزود: روند پرداخت تسهیلات در موسسه آسان است به طوری تاکنون تسهیلات فراوانی در بخش عمرانی، کشاورزی، خدمات''/ بازرگانی و صادرات و واردات پرداخت شده است و هم اکنون مانده تسهیلات این موسسه 21 هزار میلیارد ریال است.
      دکتر همتی گفت: تسهیلات پرداختی موسسه در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بالاست به طوری که حدود 1400 میلیارد ریال در بخش مولد این سه استان تهسیلات پرداخت شده است که این بخش ها نه تنها اشتغال زایی ویژه ای دارند بلکه منشا نوآوری های جدید نیز خواهد شد.
      دکتر همتی در حاشیه این همایش دو روزه، از شعب موسسه در شهر مشهد بازدید کرد و از نزدیک با مسائل شعب آشنا شد و دستورات لازم را در خصوص اقدامات مورد نیاز آنها صادر کرد.