در راستای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات شما مشتریان و هموطنان گرامی ، مطابق بخشنامه شماره 306382/93 "دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری" مصوب شورای پول و اعتبار ، «سامانه رسیدگی به شکایات>> بانک سینا ، با هدف ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد و همچنین تسریع در پاسخگویی به شکایات راهاندازی و در دسترس شما عزیزان می باشد.
چنانچه از نحوه ارائه خدمات در هر یک از شعب ، ادارات مرکزی و یا مدیریت مناطق در زمینه های مختلف از جمله کوتاهی در انجام وظیفه، عدم پاسخگویی ، ضعف در ارائه خدمات و سایر موارد، شکایتی دارید ، می توانید شکایت خود را با توجه به رعایت نکات مندرج در راهنمای تهیه شده در سامانه رسیدگی به شکایات ثبت نموده تا وفق مقررات به آن رسیدگی و پاسخ لازم ارائه گردد.
نحوه ثبت شکایات ، پیگیر های بعدی و همچنین مهلت پاسخگویی به آن ها در فایل راهنما عنوان شده است لطفا پیش از تنظیم شکایت ، حتما راهنما را مطالعه فرمایید.
نکات مهم جهت ثبت شکایات
- هرگونه شکایت و درخواست، میباید توسط ذینفع و یا وکیل قانونی او مطرح گردد.
- مشتری با ورود به سامانه و ثبت شکایت خود، کد پیگیری دریافت می نماید. شکایت ثبت شده توسط واحد بازرسی بانک مورد رسیدگی قرار گرفته و حداکثر ظرف مدت 30 روز، شاکی می تواند از طریق همین سامانه موضوع را پیگیری نماید .
- در صورتی که قبلاَ شکایت خود را به روش دیگری ارسال نموده اید و پرونده شما در حال رسیدگی است، از ارسال مجدد شکایت خودداری نمایید .
- به شکایت هایی که دارای اطلاعات ناقص و یا نادرست بوده و یا مشخصات شاکی ناقص و یا هویت وی احراز نشود ، رسیدگی نخواهد شد .
- در صورتی که از چندین شعبه/ اداره / مدیریت مناطق با موضوعات مختلف شکایت دارید ، برای هریک یک فرم شکایت جداگانه تنظیم و ارسال نمایید.
- در صورتی که شکایت یک شخص حقوقی، حتما باید مشخصات یک فرد حقیقی به نمایندگی از شرکت ، در فرم شکایت درج شود ، در غیراینصورت به شکایت رسیدگی نخواهد شد.
- مسئولیت قانونی مطالب اظهارشده برعهده شاکی خواهد بود .
- تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستاره دار در فرم ثبت شکایت الزامی است .
برای دریافت راهنما اینجارا کلیک نمایید
برای ثبت شکایت اینجا را کلیک نمایید.